Przemyślana i spójna identyfikacja wizualna stanie się narzędziem, którego będziesz używać na każdej płaszczyźnie promowania swojej działalności. Będzie oprawą graficzną Twojej marki, odzwierciedlającą jej charakter i przesłanie, które niesie do odbiorców.
Natłok różnorodnych informacji tekstowych i graficznych w dzisiejszej rzeczywistości sprawia, że przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta jest zadaniem niełatwym. Rozwiązaniem na to wyzwanie okazuje się przemyślana i spójna identyfikacja wizualna, która reprezentuje firmę, produkt lub usługę sprawiając, że wszelkie działania marketingowe są skuteczniejsze.
Odpowiednie podejście do tematu identyfikacji wizualnej to dbanie o pozytywne doświadczenia klientów przy interakcji z marką. Interakcja ta następuje gdy kliencki mają z nią bezpośredni kontakt, w trakcie obsługi, sprzedaży, rozmowy, ale też pośredni przeglądając stronę internetową, profil social media czy też materiały promocyjne.
Identyfikacja wizualna tworzy tło dla wszelkiego rodzaju treści, które chcemy komunikować. Kształtuje spójność wizerunkową marki czym przyczynia się do jej rozpoznawalności.
Zakres działań podjętych w obszarze budowania identyfikacji wizualnej może być różny, a wszystko jest zależne od potrzeb. Nasi klienci, którzy rozpoczynają prace nad wizerunkiem, zazwyczaj decydują się na opracowanie logotypu, a następnie spójnej z nim tzw. małej identyfikacji wizualnej (tj. wizytówka, teczka, papier firmowy). Ostatecznie decydują się na strategiczne podejście do sprawy i zlecają opracowanie obszernego systemu identyfikacji wizualnej. System ten zapisujemy w księdze identyfikacji wizualnej, która może mieć swój odpowiednik w wersji online (brand manual online).