IDENTYFIKACJA WIZUALNA

Przemyślana i spójna identyfikacja wizualna stanie się narzędziem, którego będziesz używać na każdej płaszczyźnie promowania swojej działalności. Będzie oprawą graficzną Twojej marki, odzwierciedlającą jej charakter i przesłanie, które niesie do odbiorców.

Identyfikacja wizualna Green Ducks

pRZYCIĄGNIJ UWAGĘ DZIĘKI OPRACOWANIU IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ

Projekt idemtyfikacji wizualnej i logo
Jednym z filarów identyfikacji wizualnej jest przemyślany projekt logo
Natłok różnorodnych informacji tekstowych i graficznych w dzisiejszej rzeczywistości sprawia, że przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta jest zadaniem niełatwym. Rozwiązaniem na to wyzwanie okazuje się przemyślana i spójna identyfikacja wizualna, która reprezentuje firmę, produkt lub usługę sprawiając, że wszelkie działania marketingowe są skuteczniejsze.

Odpowiednie podejście do tematu identyfikacji wizualnej to dbanie o pozytywne doświadczenia klientów przy interakcji z marką. Interakcja ta następuje gdy kliencki mają z nią bezpośredni kontakt, w trakcie obsługi, sprzedaży, rozmowy, ale też pośredni przeglądając stronę internetową, profil social media czy też materiały promocyjne.

Identyfikacja wizualna tworzy tło dla wszelkiego rodzaju treści, które chcemy komunikować. Kształtuje spójność wizerunkową marki czym przyczynia się do jej rozpoznawalności.

Zakres działań podjętych w obszarze budowania identyfikacji wizualnej może być różny, a wszystko jest zależne od potrzeb. Nasi klienci, którzy rozpoczynają prace nad wizerunkiem, zazwyczaj decydują się na opracowanie logotypu, a następnie spójnej z nim tzw. małej identyfikacji wizualnej (tj. wizytówka, teczka, papier firmowy). Ostatecznie decydują się na strategiczne podejście do sprawy i zlecają opracowanie obszernego systemu identyfikacji wizualnej. System ten zapisujemy w księdze identyfikacji wizualnej, która może mieć swój odpowiednik w wersji online (brand manual online).
Mała identyfikacja wizualna projekt i wykonanie
Identyfikacja wizualna na przykładzie teczki i papieru firmowego
Projekt znakowania auta green ducks
Znakowanie pojazdów zgodnie z założeniami identyfikacji wizualnej
możliwy zakres prac

Działania w zakresie projektowania identyfikacji wizualnej

Audyt wizerunkowy
Opracowanie strategii wizerunkowej: personal branding, corporate branding, product branding
Naming marki, firmy, produktu
Projekt logo wraz z charakterystyką w obrębie jego budowy i stosowania
Styl graficzny marki, key visual i zasady jego stosowania
Zasady dotyczące typografii, np. hierarchia tekstów
Zaprojektowanie poszczególnych elementów identyfikacji: wizytówki, papiery firmowe, koperty, teczki, plakaty, ulotki, itp.
Zasady znakowania przedmiotów, pojazdów, gadżetów
Zaprojektowanie otoczenia firmy, np. biura, stoiska wystawienniczego
Komunikacja social media, internet
Dress code - projekt ubioru firmowego
Projekt opakowań
Wdrożenie marki i jej dalsze prowadzenie
Nadzór nad marką
korzyści z identyfikacji wizualnej

rola identyfikacji wizualnej

1
identyfikuje
Oprawa graficzna marki automatycznie zostaje do niej przypisana i stanowi element identyfikacyjny.
2
utożsamia
Identyfikacja wizualna to wyrażenie tożsamości marki oraz możliwość utożsamienia się z nią dla odbiorców.
3
komunikuje
Przemyślana koncepcja wizualna wysyła komunikat, dzięki któremu pomaga osiągnąć zamierzone cele.
4
wyróżnia
Możliwości kreatywne pozwalają na wyróżnienie marki na tle konkurencji, a przez to zaciekawienie klientów.
5
wzbudza zaufanie
Ukierunkowana pod kątem grupy docelowej identyfikacja wizualna wzbudza zaufanie.
6
zapada w pamięć
Spójność wizerunkowa marki pomaga jej zapadać w pamięć, szczególnie ważne przy mnogości ofertowej.